A nagy szokásátalakítás… “Megreformálom a reggeli rutinomat!”

Kezdtem a nagy reformot először a reggelizős szokásom átalakításával, majd az elmúlt 30 napban folytattam az ébredési szokásom átalakításával.

30 nap elég bármilyen szokás átalakítására vagy egy új szokás kialakítására. Ennek a szokásátalakító kihívásnak ez volt a célja, hogy ne úgy kezdjem a napomat, hogy tele a fejem a teendőkkel. Mert, ha tele a fejem teendőkkel, akkor minden a fejemre nő, és végig rohanom a napot, kapkodok, és a végén semmit nem fejezek be.

Erről itt írtam bővebben»»»

szokasatalakitas_ebredesi rutin


De először nézzük, miért foglalkozok olyan sokat a reggeli rutin témával:

Erről ezeket írtam korábban»»»

Több éves tapasztalatok alapján összegyűjtöttem, hogy mik azok a dolgok, amik inspirálnak, feltöltenek, motiválnak, miktől érzem magam jobban, és mikre van szükségem.

Nálam a reggeli rutinban benne van a jóga, vagy bármilyen más mozgásforma, ami éppen jól esik, naplóírás, reggeli, és pár oldal olvasása egy inspiráló könyvből, vagy egy videó megnézése valakitől, ami inspirál.

Ezeket megcsinálni kb. 40 perc, és, hogy ezeket megcsináljam, korábban szoktam felkelni, mint egyébként szükséges lenne.

TIPP 1: Gondold végig, téged mi tölt fel energiával, lelkesedéssel. Gyűtsd össze azokat a dolgokat, amiktől motiváltnak érzed magad, és építsd be ezeket a napodba.

TIPP 2: Személyes megfigyelésem, hogy csak olyat érdemes csinálni, ami örömmel tölt el. Ha görcsölsz, és frusztrál az, hogy “Már megint ezt vagy azt KELL csinálnom”, akkor az nem csak, hogy nem tölt fel, de hosszú távon nem is fog beépülni a napi rutinodba.


A mozgás a kulcs az ébredési rutinomban:

A 30 napos szokásátalakító kihívás eredménye az lett, hogy beépítettem a reggeli rutinomba a tibeti jógát. (Vagy ha ahhoz éppen nincs kedvem, akkor más kedvenc gyakorlatokat végzek.)

A mozgás eredményeképp sokkal jobban érzem magam, jobban tudok koncentrálni, fókuszálni.

Tuuuuudom, lerágott csont, hogy mozogjunk reggel… Olyan sokáig ellenáltam, hogy “én nem fogok mozogni…és különben is mit csináljak, és emiatt nem kelek korábban…futni pedig utálok.”

Végül találtam olyan feladatsorokat, amiket szeretek, és amiket élvezettel végzek. Látva az ébredés utáni mozgás pozitív hatását, még inkább örülök, hogy elkezdtem.

A mozgás jó hatással van az agyra:

  • Csökkenti a feszültséget, idegességet, segít elcsendesedni, lenyugodni
  • Segít depresszió esetén
  • Segít a koncentrálásban, fókuszálásban
  • Segít jobb döntéseket hozni

Az ébredésnél fontos, hogy mikor fekszünk le és hogyan alszunk:

Meg kell jegyeznem, hogy a reggeli rutinomat akkor sikerül a legjobban tartanom,

  1. ha időben lefekszem: 10 órakor
  2. ha már este nem dolgozom, és lefekvés előtt 2 órával már nem nézek monitort, képernyőt (nincs TV a hálószobában, és a telefonomon kikapcsolom a wifit-t).

(De ez már az esti rutin témához vezet bennünket, és egyelőre elég csak egy szokáson dolgozni, ugye? 🙂 )


Hogyan építs be új szokásokat a napodba?

Légy őszinte magadhoz!

Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetünk egy új szokás kialakításánál az, hogy nem vagyunk őszinték magunkhoz.

Például, ha éjfélkor fekszem le, mert addig filmet nézek, vagy internetezek, akkor nem sikerül másnap a reggeli rutinomat tartani, és összességében egész nap fáradt vagyok. Persze, hogy sikertelen lesz az új szokás kialakítása! 🙂

Ezért fontos az, hogy ha sikertelen egy új szokás kialakítása, akkor nézz magadba, és kérdezd meg magadtól, hogy:

  • Mi az oka annak, hogy nem tudsz korán lefeküdni?
  • Mi az oka annak, hogy nem sikerül korán/ időben felkelni?
  • Mi az oka annak, hogy reggel gyűrötten ébredsz?

Változtass te is a napi rutinodon!

ajandek munkafuzetTöltsd le a munkafüzetet.

Ha 30 napig, megszakítás nélkül, minden nap elvégzed azt az adott dolgot, akkor az tényleg a szokásoddá válik. Így TUDATOSAN, TE alakítod ki a szokásaidat.

Add meg az email címedet itt, és küldöm a munkafüzetet:


Írd meg kommentben, hogy melyik szokásodat alakítanád át, és kövess a Facebook oldalamon további inspirációért:

eletstilus facebook

Csilla

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.