Reggeli rutin tudatosan – lehet a reggelünk egyre jobb 2.

blog reggeli rutin

Hiszek abban, hogy olyan lesz az egész napom, mint ahogyan a reggelem indul. 

Neked hogyan indul a reggeled?

A: Csörög az ébresztő, de visszaalszol, majd sokadik csörgésre kimászol az ágyból.

B: Kinyitod a szemedet, és a telefon után nyúlsz, hogy megnézd, éjszaka milyen posztokról és üzenetekről maradtál le.

C: Kinyitod a szemedet, és kipattansz az ágyból: kezdődik a napi rohanás.

D: Kinyitod a szemedet, még pár percig pihengetsz, ébredezel, végiggondolod a napodat.

E: A gyerekek vagy a házikedvenc ébresztenek. 🙂

Mindenki máshogy ébred, és nem mindenkinek válnak be ugyanazok a dolgok, ugyanazok a szokások. Egyik sem jó vagy rossz, az a lényeg, hogy neked jó legyen.

Milyen jelenleg az ébredés utáni rutinom?

Eddig nagyon jól működött az, hogy ébredés után még ágyban maradtam, és miközben ébredeztem, vizualizáltam a céljaimat: elképzeltem, hogy milyen érzés lehet, amikor a célom megvalósul, elképzeltem az ideális életemet. Amikor ez megtörtént, nyugodtan, lassan felkeltem. Így kellemesen indult a napom.

Egy ideje azonban hanyagoltam ezt a szokásomat, mert amint kinyitom a szememet, már rögtön bekúszik a sok-sok gondolat, teendő, ötlet. Mivel szeretem, amit csinálok, így már ébredés után tele vagyok lelkesedéssel, motivációval, és alig várom, hogy belevessem magamat a feladatokba, vagy kidolgozzam egy új ötletemet.

Az, hogy rögtön kipattanok az ágyból, amint a szememet kinyitom, nem támogat, nem jó nekem.

Emiatt pedig a reggelem sokkal pörgősebbé és kapkodósabbá vált. Ennek eredményeképpen az egész napom is kapkodóssá vált.

Emiatt kellett jobban figyelnem arra is, hogy reggelizzek, és innen indult a reggeli szokásokat átalakító reformom is. 

Lehet, hogy sosem gondolkodtál még egy tudatos reggeli rutin kialakításán.

Mégis biztosan megvannak azok a pontok, azok a lépések, amiket rendszeresen csinálsz. Nem tudatosan, de kialakítottál magadnak egy reggeli rutint. 

  • Ez támogat téged, támogatja a szükségleteidet? 
  • Segít abban, hogy a napod jól induljon, és még jobban folytatódjon?
  • Van olyan szokás, amin szeretnél változtatni?

Áprilisban elhatároztam, hogy szeretnék változtatni a reggeli rutinomon. Itt írtam róla»»»

Majd elsőként a reggelizős szokásomat reformáltam meg, amiről itt találod a beszámolót.»»»

A reggelizős szokás után az ébredési szokásomon fogok változtatni.

A célom nem az, hogy te is ugyanazt a szokást vezesd be, ami NEKEM MŰKÖDIK, hanem az, hogy átgondold, milyen szokásodon tudsz változtatni, és melyik szokás segíthetne neked minél inkább abban, hogy egyre jobbak legyenek a reggeleid és a napjaid.

ajandek munkafuzetSzokáskialakító munkafüzet:

Ebben segít ez a munkafüzet, amit használj te is, de előbb add meg az email címedet itt, hogy elküldhessem:

 

Ha 30 napig, megszakítás nélkül, minden nap elvégzed azt az adott dolgot, akkor az tényleg a szokásoddá válik.

Így TUDATOSAN, TE alakítod ki a szokásaidat.

Sikeres 30 nap után megérdemled a jutalmat:

Ne feledkezz el arról, hogy sikeres 30 nap után megjutalmazd magad. 🙂

A reggelizős szokásátalakítás után a jutalmam egy parafatábla volt, ami még beszerzés alatt áll.

A mostani jutalmam pedig egy könyv lesz: Big Magic Elizabeth Gilbert-től. Régóta vágyom már rá, és így sokkal izgalmasabb lesz megvenni. 🙂

Tehát megreformálom az ébredési rutinomat, hogy ne ágyból kipattanva, pörgősen, kapkodva induljon a reggelem, hanem sokkal inkább kellemesen, gondolatokat elcsendesítve, fókuszáltan. 

Valamit viszont fontos kihangsúlyoznom, mielőtt belevágunk:

Szeretem a napi rutinnal és hatékonysággal kapcsolatos tippeket. DE ezek több stresszelést okozhatnak, mint hasznot, ha azt érzem, hogy nem tudom megcsinálni, nem tudom tartani, nem megy tökéletesen a megvalósítás…

Ha a napi rutin tartása és a szokások kialakítása közben frusztrációt, idegességet érzel, akkor nem éri meg. Ha bosszankodsz, hogy nem tudod tökéletesen csinálni, akkor csak bántod magadat, miközben próbálsz valamilyen rutint kialakítani vagy tartani. A rutin vagy egy jó szokás azért van, hogy téged segítsen, támogasson. Ha nem így érzed, akkor várj addig, míg nem találsz olyat, ami megfelel neked.

A reggelizős rutinom átalakítása érdekes, kreatív dolog volt, új receptek keresésével és kipróbálásával.

Az ébredés utáni rutinom kialakítását is egy érdekes, kreatív dolognak szeretném, amikor valami újat próbálok ki, keresve, hogy mi válik be a 30. nap végére. 🙂

Velem tartasz?

Te milyen szokásodon változtatnál? 

Mesélj a kommenteknél, vagy kövesd a Facebook oldalamat további inspirációért:

kövess facebookon

Csilla

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

© Copyright DXN Életstílusom - Incze Csilla - 2015-2017. Minden jog fenntartva.

A weblap tartalma Incze Csilla tulajdona, azt felhasználni csak a szerző előzetes beleegyezésével lehetséges. Előzetes írásos engedély nélküli felhasználás esetén a felhasználó elfogadja, hogy számára a jogtulajdonos napi 10.000 Ft + ÁFA tartalomhasználati díjat számlázni jogosult.
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-89017/2015.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás