Szeretem Olaszországot, voltam már sok helyen az országban, de ha csak egy dolgot emelhetek ki, ami a legjobban tetszett, az a Garda-tó lenne.

2 éve novemberben jártunk ott. Most, hogy ilyen esős, őszies az idő, egy bögre teával nosztalgiáztam, és vettem elő ezeket a képeket. Nem tipikus arcát láttuk. A Garda-tó tipikus nyári célpont, rengeteg turista, nyüzsgés, fürdés, meleg jellemzi.

Mégis örülök, hogy mi ősszel jártunk ott először, mert ilyenkor mutatta meg rejtett szépségét, ami turistáktól, nyüzsgéstől mentes.

Autóval közelítettünk az autópályán, és a lélegzetem is elállt, amikor megláttam a következő kontrasztos képet: hatalmas hegyek, amiket helyenként a felhő takart, zord színek, amik még inkább kiemelték szépségét a tájnak.

garda1

Sirmione

A szállás a tó partján volt, Sirmionéban. A legjobb helyen ahhoz, hogy minden este és reggel lássuk a vizet, hiszen a szoba a vízre nézett. Mivel a szezonnak már vége volt, rendkívül kedvezményes áron lehetett igénybe venni az amúgy drága, és különleges helyen fekvő szállásokat. Reggelente ez a látvány fogadott:

garda2Egy 1 napos veronai konferencia miatt mentünk Olaszországba, és így azt az egy napot megtoldottuk Párommal még egy nappal, hogy felfedezzük a Garda-tó környékét. 1 nap nem elég rá, ha minden édes kisvárost szeretnénk megnézni. Választanunk kellett.

Sirmione a tó déli részén feküdt, így először azt a városkát fedeztük fel. Sirmionébe az érkezésünk napján, késő délután sétáltunk be. A vár fogadott bennünket, majd a kapuján átsétálva tárult fel előttünk kedves kis központja. Ott vacsoráztunk. A főtéren, egy aranyos étteremben. Helyi vörös bor, és nyugalom, csend.

garda3

garda4Másnap bejártuk a keleti parton fekvő városkákat: Lazise, Bardolino, San Zeno di Montagna, Malcesine.

Lazise, Bardolino

Ezek a városkák a part mentén vannak. Nem kell tőlük kultúrális élményt várni, sehol nem bukkannak fel Michelangelo művei vagy Dante sírja.

Az élmény a látvány. Séta az óvárosban, színes épületek, séta a parton.

garda6-laziseŐszies színekbe hajló fák. Le kell ülni a parton egy padra, és nézni a sirályokat, galambokat és verebeket, kacsákat.

Át kell élni ezeket a pillanatokat, nem szabad rohanni. Így teljes az élmény.

Lazise partjáról már lehet látni Bardolinot. Igen, az a benyúló csücsök az. A kirándulás spontán volt, csak úgy útnak indultunk. Ott álltunk meg, ahol tetszett. Így a következő városka Bardolino lett, mert megtetszett a távolból.

garda lazise bardolinoBardolino – a partra vezető kis utca. Színek. Zsaluk.

garda bardolino garda bardolino

Hegyekben

Majd San Zeno di Montagna felé vettük az irányt, ami már fent volt a hegyekben, és csodás út, csodás kilátással vitt fel bennünket.

garda garda

A városkában nem álltunk meg, csak áthajtottunk rajta, inkább az odaút volt érdekes.

Újra a part felé vettük az irányt, és ennyire közel a vízhez haladtunk:

garda

Malcesine

A végcél Malcesine volt. Az elengedhetetlen templomtoronnyal az óvárosban.

garda14_malcesineSzínes épületek.

Hűvös volt, ezért itt a parton beültünk egy kávézóba. Néztük a vizet, és hallgattuk a helyieket. Nem voltak turisták.

garda15_malcesine

Majd felmentünk a várba.

garda16_malcesine
A várból nem győztünk gyönyörködni a kilátásban. Ha nem lett volna már késő délután, és még világosban átértünk volna a szemközti oldalra, biztosan arra mentünk volna haza. Hogy megcsodáljuk azt a részt is. Hiszen innen annyira hívogató volt (kiegészítés: viszont idén tavasszal jártunk ott, erről is készül majd beszámoló 🙂 ).

garda17_malcesine

Ennyi volt. Egy nap. Ennyi fért kényelmesen, autóval egy napba.

Most is azt mondom, hogy az egyik legszebb hely, ahol valaha jártam. Visszamennék.

Sőt, laknék ott  🙂 .

Kövesd a Facebook oldalamat, hogy ne maradj le a további utazós történetekről és beszámolókról!.